Maak gebruik van onze professionele kennis en expertise op het gebied van financiën en administratie

Administraties en financiën

Een goede administratie is voor je onderneming niet alleen een verplichting, het is ook belangrijk om echt inzicht in de prestaties van je bedrijf te krijgen.

Voor alle financiële en administratieve zaken rondom je onderneming en privé kun je bij ons terecht.

Wij helpen je bij je bedrijfsadministratie, aangiften, financieringsaanvraag, plan m.b.t. nalatenschap of andere financiële uitdaging.

4 tips voor een financieel succesvol en gezond bedrijf:

Ken de kosten, inkomsten en de minimaal noodzakelijke omzet van je bedrijf

Reserveer geld voor investeringen, aflossingen en belastingafdracht

Stel financiële doelen voor de korte en lange termijn en monitor deze.

Zorg dat de zaken voor je bedrijf en privé geregeld zijn bij calamiteiten.

We helpen je graag met

Bedrijfsadministratie

  • Bedrijfsadministratie bijhouden; wij kunnen je geheel of gedeeltelijk ontzorgen
  • Aanleren van vaardigheden om zelf je dagelijkse administratie te kunnen doen
  • Samenstellen jaarcijfers en jaarrekening, alsmede indienen hiervan
  • Advisering m.b.t. administratie, verdienmodellen en bepalen financiële doelstellingen
  • Advisering m.b.t. winst, return on investment, minimale omzet en break-even-point

Belastingen

  • Verzorgen aangiften BTW, Inkomstenbelasting, successie- en erfbelasting
  • Fiscale advisering m.b.t. ondernemerschap, bezwaar en beroep
  • Correctie, aanvragen en/of aanpassen toeslagen en voorlopige aanslagen
  • Indienen van bezwaar en beroep bij de belastingdienst
  • Financiële planning en info m.b.t schenkingen, giften en indienen van deze aangiften

Ondernemingsplan en/of financieringsaanvraag

  • Schrijven van een ondernemingsplan met een onderbouwde financiële begroting
  • Ondersteunen bij het aanvragen en indienen van een financieringsaanvraag
  • Inzicht vergroten in de financiële kant van je bedrijf
  • Visie t.a.v. groei en ontwikkeling van het bedrijf vormgeven
  • Leren sturen op resultaat vanuit lange en/of korte termijnvisie

Noodplan bij calamiteiten

  • Maken van een noodplan dat zorgdraagt voor de voortgang van het bedrijf
  • Registratie en overzicht van gegevens die nodig zijn bij calamiteiten
  • Tijdig nadenken over de nalatenschap en de gevolgen hiervan op zowel zakelijk als privé vlak.
  • 1 keer per 2 of 3 jaar overleg i.v.m. mogelijke wijzigingen
  • Bespreken van mogelijke benoeming als executeur in geval van calamiteiten

Executeur

  • Registratie en advisering in verband met nalatenschap
  • Vroegtijdig sturen op besparen erfbelasting
  • Financiële planning, advisering en ondersteuning voor bedrijf en privé
  • Regelen en uitvoeren van de nalatenschap in overleg met nabestaanden
  • Ontzorgen van nabestaanden en voorkomen van ruzie in de familiesfeer

Boekhouding in orde!

Geef je op voor de workshop Boekhouding in orde! 

Meer grip op cijfers en inzicht in je financiën. Laat cijfers in je voordeel werken!

Contact

Neem vandaag nog contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou en je startende onderneming kunnen betekenen. 

Bel 06 201 42616 of stuur een bericht met het formulier hiernaast.

Contactformulier